Testimonials skaber troværdighed

Testimonial-videoer er blandt vores klare favoritter da de virker meget overbevisende for seeren. Det skaber både ”good-feeling” og troværdighed, når et udvalg af kunder udtaler sig positivt om din virksomhed, dine produkter og gode service. Vi kender det alle; en udtalelse fra en uvildig person er måske lige det sidste der skulle til, for at vi besluttede os til at vælge et produkt eller en forhandler. Mange husker testimonials fra reklamerne på TV2 og Kanal København.

Den rene testimonialvideo er et format iden for genren corporate video er ofte et kombinationsprodukt af en præsentationsvideo og en testimonialvideo. Det hænder ofte at kunden oprindeligt vil have Mediehuset København til at producere en præsentationsfilm (video), men i processen sammen med os, finder ud af hvor værdifuldt et kundeudsagn eller kundetilstedeværelse er for videoen, da den er med til at styrke troværdigheden for både virksomheden og produktet – og lader derfor kundeudsagnet fylde mere. Der er primært to måder en kunde kan bidrage til troværdigheden: Den ene type er at lade kunden være fysisk tilstede i handlingsforløbet – her er der tale om en case video. Den anden, som er den mest almindelige, er som ovenstående video, hvor kunden taler til kameraet eller blot speaker, som anlægges som voiceover – her er der tale om en testimonialvideo.

Del denne sideShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone