Skab troværdighed med en testimonial-video

Testimonials skaber troværdighed

Testimonial-videoer er blandt vores klare favoritter da de virker meget overbevisende for seeren. Det skaber både ”good-feeling” og troværdighed, når et udvalg af kunder udtaler sig positivt om din virksomhed, dine produkter og gode service. Vi kender det alle; en udtalelse fra en uvildig person er måske lige det sidste der skulle til, for at vi besluttede os til at vælge et produkt eller en forhandler. Mange husker testimonials fra reklamerne på TV2 og Kanal København.

Den rene testimonial-video er et format inden for genren corporate video. Den er ofte et kombinationsprodukt af en præsentationsvideo og en testimonialvideo. Det hænder ofte at kunden oprindeligt vil have Mediehuset København til at producere en præsentationsfilm (video), men i processen sammen med os finder ud af, hvor værdifuldt et kundeudsagn eller kundetilstedeværelse er for videoen, da den er med til at styrke troværdigheden for både virksomheden og produktet. Derfor beslutter man sig tit for at lade kundeudsagnet fylde mere.

Der er primært to måder, hvorpå en kunde kan bidrage til troværdigheden: Den ene er at lade kunden være fysisk tilstede i handlingsforløbet – her er der tale om en case video. Den anden, som er den mest almindelige, er hvor kunden taler til kameraet eller blot taler i en voice over – her er der tale om en testimonialvideo.

Se eksempler på testimonials video her

  • Videotype: Testimonial video, Præsentationsvideo og CSR-video Titel: Præsentation af Lauren Erhvervsrengøring Type: Testimonial ...

  • Reklamefilm for virksomhed som udfører rensning af fliser for private og virksomheder....

  • Type: Casefilm med indbygget testimonial – altså med et positivt udsagn fra en tilfreds kunde. Kunde: Østerbro Dyreklinik. Anvende...