HVAD ER LIVE STREAMING?

Live streaming er videooptagelse, der sendes som direkte udsendelse over internet eller intranet, enten til et lukket publikum (f.eks. medarbejdere) eller åbent ud til en større gruppe. Live streaming er især anvendeligt ved foredrag, events, forelæsninger, kurser og andre begivenheder. Fordelen er, at du kan nå ud til et publikum, som ikke er i stand til at deltage fysisk pga. distance, tidsforskelle og andre barrierer.

Live streaming er video direkte fra en event

Live streaming er videooptagelser direkte fra events

Eksempel på video-on-demand - også bare kaldet on-demand eller forkortet VoD.

Video-on-demand er web-tv fx fra live streaming

HVEM HAR FORDEL AF STREAMING?

Ofte foregår koncernmeddelelser, foredrag og forelæsninger i arbejdstiden, hvorfor det kan være en fordel at live-streame begivenheden, således at medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer, aktionærer og andre interessenter, kan følge med uanset hvor de befinder sig. Videoproduktion til streaming kan foregå ved hjælp af et simpelt setup med et enkelt kamera, hvilket i nogle tilfælde kan være tilstrækkeligt. Ved større events eller forelæsninger anbefales et større setup med flere kameraer og minimum én tekniker/producer til at klippe den direkte udsendelse. Hermed opnår man en større følelse af tilstedeværelse for det publikum, som ikke kan være fysisk til stede. Efter en videooptagelse eller videoproduktion med live streaming, kan man gemme/arkivere videoen til senere visning på websitet (også kaldet video-on-demand eller VoD).

PRISGARANTI

Mediehuset København garanterer en fast og overskuelig prisstruktur. Mange tror, at det er dyrt at lave live streaming og web-tv, men sådan behøver det ikke at være. Det er vigtigt at afstemme indsats og ambitionsniveau, og undgå en oversælgende leverandør, der pludselig sprænger budgetterne. Hos Mediehuset København starter vi altid med, at lave en behovsrapport på baggrund af kundens ønsker, da der er stor forskel på at producere en ambitiøs video til corporate brug og en mere simpel produktvideo. Sammen finder vi ud af, hvad behovet er, og med vores fastpriskoncept er der altid mulighed for at skalere op eller ned. Web-tv bør være en klart defineret driftsudgift, f.eks. på månedsbasis som abonnementsordning.

 

 

KVALITET

Alt for ofte tror kunder, at de kan lække på kvaliteten, da det ’bare er til internettet’. Denne holdning er dog forkert at have, idet internettet nok er den mest skånselsløse kommunikationsplatform. Netbrugeren finder sig ikke i dårlig teknisk kvalitet eller i dårligt produceret indhold og de skal bare foretage et enkelt klik med musen for at komme endegyldigt videre. Udbuddet af web-tv er mangfoldigt og i eksplosiv vækst, og derfor gælder det om at skille sig ud fra middelmådigheden ved at lave indhold i høj kvalitet, hvilket Mediehuset København hjælper med. Vi sikrer, at videoens kvalitet er i top, så kunder vælger virksomheden til og ikke fra. Som medie skal web-tv tages seriøst på sine helt egne præmisser af både virksomhed og leverandør. Vi sørger derfor for, at videoklippene kan afvikles uden at hakke, uanset hvor mange der ser det enkelte klip på samme tid.

SIKKERHED

Vi ved godt at sikkerheden betyder rigtig meget, måske ligefrem altafgørende, for store virksomheder og organisationer. Med os stiller du hverken din virksomheds renommé eller din stilling på spil, når du vælger os til at live-streame for dig. Vi har et højt sikkerhedsniveau når det kommer til signal-distribution under livestreaming og fortrolighed. Under livestreaming kører vi med redundant må flere ømtålige led – eller crossover-teknik. Et let forståligt hverdagseksempel på det: Ved pludselig nedbrud i en kablet internetforbindelse – så hopper vi over til trådløs mobilforbindelse. Flere af vores kunder vælger Mediehuset København af sikkerhedsårsager. Vores kunder er også andre videoproduktionsselskaber, der selv står for videoproduktionen, men overlader videosignalet til livestreaming til os.

 

live-streaming-130123_webtv-1920x984

 

INTEGRATION

Hos Mediehuset København sørger vi for at lave en platform, der er enkel at integrere på virksomhedens eksisterende website. Web-tv bør være en integreret del af virksomhedens digitale strategi og derfor skal indslagene give brugeren en totaloplevelse uanset om det er PC, laptop, ITV, tablet eller smartphone, der anvendes som seerflade. Det skal være muligt at vælge videoens placering ud fra dens indhold og funktion, og ikke ud fra begrænsninger på virksomhedens hjemmeside. Uanset om det er en kampagnevideo eller corporate tv, så er placeringen, integrationen og de deraf valgte funktionaliteter afgørende for, om videoen tjener dens formål. Derfor er en professionel samarbejdspartner som Mediehuset afgørende for udbyttet af videoerne.

Eksempler på livestreaming

Del denne sideShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone