Virtuel konference for BFA

”Forebyggelse og håndtering af vold og trusler”

BFA afholder virtuel konference i Mediehuset Københavns green screen studie ved Københavns Hovedbanegård, frem for at aflyse konferencen, som oprindeligt skulle have været afholdt på Nyborg Strand.

Hvad sker der i hjernen, når vi bliver udsat for vold, trusler eller chikane? Hvordan undgå, at en truende situation eskalerer? Hvilken støtte hjælper bedst kolleger, der har været udsat for voldsomme hændelser? Hvad kan arbejdsmiljøorganisationen gøre for at styrke sundheden og sikkerheden?

Programindhold

  • 10.00 Velkomst v. moderator, journalist Bille Sterll
  • 10.10 Forebyggelse af fysisk og psykisk vold (se ovenstående video i player)
  • 11.30 Håndtering af voldsomme hændelser
  • 12.00 Aldrig mere en 18. maj
  • 13.15 Hjernen og arbejdsmiljøet
  • 14.35 Debatoplæg: Fra PTSD til reintegration
  • 15.20 Arbejdsrelateret chikane på sociale medier

Detaljer om livestreaming produktionen

Projektet er del af den flerårige indsats vedrørende psykisk arbejdsmiljø herunder forebyggelse af vold, trusler og PTSD. Den planlagte konference er blevet aflyst, i stedet optages oplæggende live i mediehuset studie 3. november. Der vil blive brugt PowerPoint, film mv. i forbindelse med optagelserne

BFA service-turisme har ansvaret for:

  • den overordnede styring i samarbejde med SUS
  • SUS har den overordnede kontakt til oplægsholderne og udarbejder drejebog til brug for mediehusets planlægning af optagelserne på dagen.
  • SUS koordinerer tidsplanen med oplægsholderne.
  • Levering af relevante logoer, til studie designet mv.
  • en moderator/ journalist som vil stille oplægsholderne enkelte spørgsmål efter deres præsentation
  • Levering af speak tekst og stemme til promospots
  • Drejebog og grafiske elementer

Mediehuset København har ansvaret for:

  • Studiedesign outro/intro, titler, nametags og andre relevante grafiske elementer, samt musik
  • Live-to-tape optagelser af op til 8 foredrag/interviews
  • Lettere redigering af optagelserne med intro/outro
  • Levering af optagelserne enkeltvis
  • Produktion af et promospot til de sociale medier på 30 til 60 sekunder med undertekster
  • Assistent, der er behjælpelig med de medvirkende, catering.