
24 aug formål, forskning og viden
Undervisningsformål:
at eleverne anvender sociologiske begreber og metoder
at øge elevernes kendskab til rettigheder vedrørende krop, kønsidentitet og seksuel orientering.
at eleverne på skole- eller klasseniveau formulerer et regelsæt, der forebygger diskrimination, mobning og hadforbrydelser
Teori, forskning og viden
Undervisningsmaterialet tager udgangspunkt i nedenstående forskning
- Giddens, Th. Ziehe forskning om “modernitets teorier”
- Sexologisk Forskningscenter
- Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet
Danish Institute for Study Abroad,
Universitair Ziekenhuis Leuven, Medisch Pedagogisch Instituut Levenslust.
Institut for menneskerettigheder
Medvirkende
Bjarke Oxlund, Institut for Menneskerettigheder,teamleder, køn, ligebehandling.
Lars Henriksen, forperson, Copenhagen Pride.
Peder Holk Svendsen, forperson, LGBT Danmark.
Karina Kehlet Lins, Psykolog