Mediehuset København hjælper både små og større virksomheder at nå til både eksisterende og nye målgrupper ved brug af verdens største sociale netværk, Facebook.

Vidste du at Facebook også ejer Instagram og at på nuværende tidspunkt findes der 2,3 milliarder aktive Facebook brugere og over 1 milliard aktive Instagram brugere verden over. I Danmark gælder at de fleste der til dagligt bruger sociale netværk, findes på disse to platforme.

Videoformater til diverse annonce placeringer på sociale medier

Videoformater til diverse annonce placeringer på sociale medier

Hvis en virksomhed ønsker at bruge Facebook for at køre reklamekampagner skal virksomheden være på Facebook med en FB side (like page). For Instagram gælder at der også findes en business udgave, der giver indblik i statistik og brugeradfærd. Disse to kan samles i Facebooks

annoncesystem og dermed kan reklamerne ramme flere steder samtidigt. Men ikke alene kan en annonce, der produceres i annoncesystemet findes på Facebook og Instagram. Facebook udvider hele tiden deres netværk og således kan en reklame vises i øjeblikket på op til 18 forskellige “pipelines” alt efter reklamens udformning og målsætning.

En stor del virksomheder benytter til dagligt Facebooks “instant” løsninger, der findes i f.eks. “boost” knappen og “promover din side”. Facebook anbefaler selv at virksomheder kun bruger 10% af reklamebudgettet på disse “instant” løsninger, fordi de har en begrænset virkning og dermed smider virksomheden faktisk store beløb i kloakken uden at opnå de ønskede resultater.

I Mediehuset København finder du specialister i Facebooks avancerede annoncesystem. Der findes for tiden 12 “objectives” eller funktioner en kampagne kan opnå. En ønsket funktion kan f.eks. være at opnå flere visninger på en video, at få flere til at reagere på et event, at få flere til at se/købe en bestemt vare i en online butik, at ens varer vises per automatik når en bruger søger efter bestemte varer, at sende brugeren til en bestemt side for at registrere for et produkt og så videre.

Eksempler på Facebook og Instagram videoformater
Facebook-Advertising
Facebook-skabelon-med-video-3

Facebook giver din virksomhed tilgang til 100.000 nuancer i brugerens adfærd. Det er denne mulighed der adskiller Facebook annoncering fra alle andre og giver et målbart resultat i netop den målgruppe du søger.

Mediehuset København har flere års erfaring med Facebook annoncering for virksomheder af forskellig størrelse og arbejder med konkrete resultater for øje. Det er ikke visninger der her, men at nå forbindelse med den konkrete målgruppe hver enkelt virksomhed ønsker at få fat på. Vi bruger gerne en tilgang hvor vi bygger en base op i forbindelse med virksomhedens sociale netværk og websites, for efterfølgende at kunne engagere Facebooks kunstige intelligens, for at finde og målrettet ramme nye kundegrupper der skjuler sig i det omfattende sociale netværk.

En annonce på et socialt netværk som Facebook og Instagram skiller sig ud fra traditionelle annoncer ved at indhold, produktion af annoncen og målgruppe nøje skal hænge sammen. Der skal i de fleste tilfælde produceres indhold udover den tiltænkte annonce for gratis at fange målgruppen, og dermed fortælle den kunstige intelligens der styrer, at virksomheden har en interesse hos målgruppen. “Boost” eller “visninger” er derfor ikke nok for at opnå reelt resultat. Facebook har fornyligt bekendtgjort at de ønsker at forhøje kvaliteten af annoncer der vises i netværket og at annoncer af ringere kvalitet bliver smidt i bunden af bunken når det kommer til kampen om kunden.

En virksomhed vil i de fleste tilfælde søge en professionel for at hjælpe til med annoncering i aviser, radioen og især på TV. For annoncering på sociale netværk gælder samme udgangspunkt. Hvis man vil opnå resultater, skal der nogle til der har forstand på de efterhånden meget indviklede muligheder der findes i verdens mest effektive og udbredte kommunikations platform.

Her står Mediehuset København klar til at hjælpe dig til et godt resultat.