En del af din mediestrategi

Annoncering og andre former for markedsføring på Facebook bør være en del af din mediestrategi, da du rammer en stor del af målgruppen her. Ifølge de fleste analyseinstitutter er stort set alle danskere, uanset uddannelsesniveau, på Facebook. Også de erhvervsaktive benytter sig af det sociale medie.

Så uanset om du ønsker at få dit budskab ud til et købelystent publikum, forsøger at rekruttere kvalificerede medarbejdere eller vil dele informationer om virksomheden (f.eks. om organisationens arbejde med CSR), kan du gøre det via Facebook. Når vi bruger Facebook er paraderne ofte nede, vi slapper af mens vi scroller ned, og det er her vi støder på kampagner med relevante nyheder, tilbud og budskaber, som er tilpasset vores individuelle profiler.

 

Facebook-brugere-demografi-2013

 

HUSK AT VÆRE AKTIV PÅ FACEBOOK

Mange tror fejlagtigt, at de er på Facebook efter blot at have oprettet en profil, og derefter bruge siden som en miniudgave af virksomhedens hjemmeside. Dette vil i de fleste tilfælde dog blot virke useriøst og skade mere end det vil gavne. En Facebook-side er kun effektiv, hvis den er aktiv og bliver fodret med nyt indhold.

Hos Mediehuset København kan vi hjælpe med at skabe dette indhold. I forlængelse med planlægningen af web-tv til virksomhedens hjemmeside, kan vi forberede produktionerne, så de også kan bruges på de sociale medier. Samtidig kan vi planlægge kampagner med henblik på at øge virksomhedens synlighed i samspil med jeres social media-strategi. Til dette arbejder vi med EdgeRank, der er en algoritme, som Facebook bruger til at afgøre hvilke artikler, der kommer op i en brugers news feed.

 

Facebook-skabelon-med-digitizer-hel-side

FACEBOOK-SIDENS DESIGN

Vi designer og opbygger Facebook-siden i overensstemmelse med jeres øvrige social media-strategi. Heri indgår design af et nyt, friskt Facebook-cover samt tilpasning af logo og fotos, så de fungerer optimalt på siden.

 

Facebook-skabelon-med-video-3

 

FACEBOOK-VIDEOANNONCER

Videoer er blandt de vigtigste værktøjer til at forbedre virksomhedens placering i Googles søgeresultat. Derudover gør videoer jeres Facebook-kampagner sjovere og mere interessant, hvilket øger modtagernes opmærksomhed på virksomheden eller det pågældende produkt.

Videoer, der er specielt tilpasset kundegruppen, lægges på Facebook og afspilles enten automatisk eller ved aktivering i afspilleren. Så vidt det er muligt, bør man anvende nyproducerede videoer for at holde et vist niveau af nyhedsværdi på siden. Mediehuset København kan både producere nye videoer samt omredigere og konvertere eksisterende materiale til alle slags formål.

Tjek vores store videokatalog og bliv inspireret til, hvilken type video, der vil dække jeres behov.

 

Viral-Markedføring-Facebook

 

FACEBOOK-KAMPAGNER

Med en Facebook-kampagne når man sin målgruppe med stor præcision. Årsagen hertil er, at vi som brugere deler store mængder af personlige oplysninger, som postnummer, alder, privat og jobmæssig status, hobbyer, bøger, film, rejser og andet, som vi synes om og har vores interesse. Dette er ret unikt for Facebook, da vi ikke deler samme typer og mængder af personlig information andre steder på internettet.

Kampagner, der er tilpasset den specifikke kundegruppe, kan bestå af videoannoncer, Live video (streaming), opslag med fotos og tekster, konkurrencer og opdateringer – alle med fokus på EdgeRank, så opslaget får mest mulig opmærksomhed over den aktuelle tid.

Under afviklingen af kampagnerne foretager vi konstant splittests (A/B-tests) således, at annoncerne/budskaberne rammer med maksimal kraft og effekt.

Del denne sideShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone